Tänään on 19 Syys 2018, 19:45

Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kuvien myyminen postikortteina 
Kirjoittaja Viesti

Viesti Kuvien myyminen postikortteina
Moikka! Oon tässä suunnitellu että alkaisin tekemään ihan pientä kauppaa kuvilla, nimittäin niin että painattaisin niistä postikortteja. Tosi pienestä kuviosta ensin kyse, eli muutamista sadoista kappaleista max. On jo pari paikkaa mihin niitä on luvattu ottaa kaupaksi. Eihän sillä pahemmin tuloille pääse, mutta kivaa jos niitä saa kuitenkin maailmalle :) Mietin vaan että muutamista aattelin tehdä sellasia kollaasi-kortteja, joissa olis 2-4 kuvaa vierekkäin, ja muutenkin useita kuvia tulisi käsitellä, joten mistähän sitä keksisi jonkun hyvä softan tähän hommaan? Mielellään ilmainen tai edullisen, koska ei oo varaa ammattilais vehkeisiin kuten Photari. Onko kukaan kokeillu esim sellaista kun Pixelmator, vaikuttaa ainakin ihan hyvältä mutten viitti ostaa ja maksaa ennen ku oon varma! Toinen olis tietenkin se Gimp, oliskohan kumpi tähän hommaan parempi? Ja tietenkin toinen pointti on sitte kuin sitä painais. Pääseekö edullisella kotiprintterillä samaan laatuun kuin että jos veis johonkin painoon? Mulla on itellä tämmönen HP vehje. Ja entäs kustannukset? Meinaan tosta kulmapainosta kysyä hintaa kans. Ja google antoi muutaman, esimerkiks semmosen kun offsetpaino print24, pitää vissiin vertailla hintoja. Mutta taitaa kummiskin olla edullisempaa ja fiksumpaa painattaa jossain kuin tulostella itse, vai?

Kaikki vinkit otan ilomielin vastaan! Kiitti kaikille ja hyvää syksyä :)

04 Syys 2012, 19:27
Profiili
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viesti Re: Kuvien myyminen postikortteina
Picasa 3 saa aikaiseksi aika kivoja kuvakollaaseja. Mikä parasta se on ihan ilmainen softa, sen kun lataa vaan netistä. Picasa 3: sella pystyy myös muokkamaan kuvia melkein miten haluaa, ja version saa suomeksi. Kuvien painatus tietysti maksaa, mutta omalla printterillä se käy aika kalliiksi ja musteet kuluu yllättävän nopeasti. Kannataa siis kysellä tarjouksia alan liikkeistä. Hyvät kuvat käy aina kaupaksi, varsinkin julisteet/postikortit, viiteliäisyyttä se vaan kysyy.

04 Syys 2012, 19:36
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 2 viestiä ]